dimecres, febrer 21, 2018
Mida del Text

LA FOLC DENUNCIA L’OFENSIVA DE L’ESTAT ESPANYOL CONTRA LA IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA A CATALUNYA

20.02.2018

La FOLC dona ple suport al model d'immersió lingüística vigent a Catalunya des de l'any 1983. El govern espanyol pretén atacar l'eix vertebrador del sistema educatiu de Catalunya amb l’afany de recentralització, posant així en perill la llengua catalana com a llengua vehicular a les escoles. La feina que la comunitat educativa ha fet per a la integració i la convivència social és immensa i cal defensar-la. La immersió lingüística garanteix el coneixement de la llengua pròpia als infants i joves que a casa seva no la parlen. Al mateix temps que garanteix el coneixement del castellà a tot l’alumnat.

Catalunya és una societat d’acollida i una part important d'aquest mèrit social es deu a la feina de cohesió del professorat a les escoles. La immersió lingüística a tots els centres educatius de Catalunya és un sistema reconegut internacionalment per tots els països que, com el nostre, tenen dues llengües oficials. Ha estat profundament estudiat i avaluat i s'ha implantat en altres països del món per la seva demostrada validesa i pel benefici al conjunt de la població sense distinció.

La immersió lingüística és un model d'èxit que garanteix la cohesió social i treballa per evitar la segregació de la societat en funció de la seva parla, tal com preveu la llei de normalització lingüística de 1986. Un model que té el suport de la societat catalana, que és inclusiva i integradora, i que garanteix també la igualtat d'oportunitats ja que totes les persones que finalitzin els estudis obligatoris dominaran ambdues llengües, la catalana i l’espanyola, essent lliures d’utilitzar-les totes dues. I sempre podran acreditar un coneixement suficient per accedir a qualsevol feina que requereixi el coneixement del català.

Per tot això, diem ben clar que el català no es toca, defensem el nostre sistema educatiu!

Escola Valenciana organitza una gran festa per la dignitat de l’educació i l’ensenyament en valencià

13.02.2018

El dissabte 17 de febrer a les 17 hores a la Plaça de la Mare de Déu de València, Escola Valenciana convida tothom a participar en una gran festa per la dignitat de l’educació.
Totes les novetats de la concentració "L’educació ens dignifica. Sí al valencià" a l’instant: https://edu.escolavalenciana.org/

Els drets lingüístics del català encara tenen molt de camí per recórrer

21.12.2017

El 12 de desembre de 2017 la Fundació Catalunya va celebrar la Jornada "Drets lingüístics; present i futur".

En la jornada es van analitzar els drets lingüístics del català dins l’àmbit judicial de l’Estat espanyol en comparació al tractament que en fan altres estats amb més protecció dels drets lingüístics, com és el cas de Bèlgica

La Jornada va ser inaugurada per Xesca Oliver, presidenta de la Fundació Catalunya Fons i pel degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, Xavier Pons Ràfols. Ambdós varen posar de manifest la poca presència que té el català en l’àmbit judicial, on només un 8% de les sentències dictades a Catalunya són en català. En el marc universitari, Xavier Pons Ràfols va apuntar que el grau de Dret té un percentatge baix de docència en català, un 50%, mentre que la mitjana de la Universitat de Barcelona és d’un 66%, i va remarcar la importància de les polítiques lingüístiques a la universitat.

Llegiu-ne més...

Enllaçats per la nostra escola, per la nostra llengua, per la democràcia i la llibertat

18.12.2017

La xarxa Enllaçats per la Llengua, que agrupa entitats socials, culturals i sindicals de les Illes Balears, Catalunya, la Catalunya Nord, la Franja de Ponent, Andorra, l’Alguer i el País Valencià, expressa la ferma voluntat de treballar conjuntament per la defensa de la nostra escola, la nostra llengua, la democràcia, la llibertat i les nostres institucions d’autogovern que estan sent atacades pel govern, els partits, les entitats i els mitjans amb la intenció de completar el procés d’assimilació lingüística i cultural dels nostres territoris. I fem aquesta declaració a Castelló de la Plana el dia que es commemoren els 85 anys de les Normes de Castelló amb tota una sèrie d’actes que reivindiquen la nostra llengua i la nostra cultura compartides.

Llegiu-ne més...

Somescola rebutja tot atac que posi en perill la immersió lingüística a Catalunya

15.02.2018

La plataforma Somescola rebutja tot atac que posi en perill la immersió lingüística a Catalunya. En aquest sentit, aquest col·lectiu de més d’una cinquantena d’entitats del món educatiu, social, pedagògic, lingüístic i sindical de Catalunya alerten del perill que podria suposar per a la cohesió social que s’inclogui una casella per triar el castellà com a llengua vehicular a l’escola catalana.
La plataforma recorda que el nostre model d’escola és un model compromès amb la cohesió social, exitós i estimat, garanteix la cohesió social i la igualtat d’oportunitats per a l’alumnat i assegura el coneixement de les dues llengües per part de l’alumnat.
Per tant, rebutgem l’intent de segregació dels infants per motiu lingüístic.
L’escola catalana i el seu model d’integració lingüística ha fet un gran esforç en les darreres dècades per a acollir, des d’una perspectiva inclusiva, infants i joves vinguts de diferents cultures del món. Podem constatar que la immersió lingüística ha estat un factor important per a afavorir la cohesió social des d’una perspectiva intercultural i que aquest ha de continuar essent un dels puntals del model educatiu català.
Somescola reitera el compromís amb l’escola catalana com a eina clau per a la cohesió social, la igualtat d’oportunitats i la qualitat educativa, a través del consens que hem construït els darrers 30 anys.

 

Crònica de la taula rodona «El català en zones difícils o conflictives. Noves experiències per al foment de l'ús del català tant a l'escola com en d'altres àmbits»

30.01.2018

Aquesta taula rodona va ser organitzada per la FOLC el dia 27 de novembre del 2017 al Centre Cívic Golferichs de Barcelona, amb la intervenció de Carles de Rosselló, Cap de servei de Foment de l'ús del català del Consorci per la normalització lingüística (CPNL), Ramon Pifarré, Vicepresident dels Amics de La Bressola i professor de secundària i Víctor Cuerda, Mestre del CEIP Sant Blai d'Alacant. Presentà i moderà l'acte M. Antònia Font, Presidenta de la FOLC i membre de l'STEI, sindicat majoritari d'educació de les Illes Balears que també parlà de la situació de l'ús del català a l'ensenyament a les Illes.

Llegiu-ne més...

Defensem la llengua, defensem les escoles

25.01.2018

Enllaçats per la Llengua organitza la taula rodona “Defensem la llengua, defensem les escoles” en suport a les escoles i a la llengua, serà el proper 16 de febrer, a les 19 h, al Centre Cultural La Nau de València.

 

L’acte té com objectiu posar en valor el treball de la comunitat educativa -professorat, mares i pares, alumnat- i de les escoles, en defensa d’un model educatiu científic, crític, democràtic, arrelat al territori, en la nostra llengua, dels diferents territoris del nostre domini lingüístic.

A l’acte intervindran,

- Catalunya Nord. Cesc Franquesa, director pedagògic de les escoles la Bressola.

- Andorra. Maria Cucurull, filòloga catalana i membre del Centre de Cultura Catalana.

- Illes Balears. Maria Antònia Font, professora CEPA La Balanguera, Palma i presidenta FOLC.

- Franja de Ponent. Francesc Ricart, ex-tècnic del Departament d'Ensenyament i membre del Casal Jaume I de Fraga.

- Principat – L’Alguer. Pere Mayans, professor de secundària i membre del CIEMEN.

- País Valencià. M. Àngels Francés, directora del Departament de filologia catalana de la Universitat d'Alacant.

Presentació i moderació, Vicent Moreno, president d'Escola Valenciana

Presentació i moderació, Vicent Moreno, president d'Escola Valenciana

La FOLC reclama multiplicar els esforços per al foment de l'ús en tots els àmbits i a tot el territori

30.11.2017

La Federació d’Organitzacions per la Llengua Catalana (FOLC) va organitzar el dilluns dia 27 de novembre la taula rodona “El català en zones difícils o conflictives. Noves experiències per al foment de l'ús del català tant a l'escola com en d'altres àmbits”. L’acte va tenir lloc al Centre Cívic Golferichs de Barcelona.

La taula rodona va comptar amb ponents de diferents parts del territori de parla catalana, País valencià, Catalunya nord, Principat de Catalunya i les Illes Balears i de diferents nivells educatius, des d'infantil, primària i secundària fins a la universitat. Concretament hi varen participar Carles Rosselló, Cap de servei de Foment de l'ús del català del Consorci per la normalització lingüística (CPNL), Ramon Pifarré, Vicepresident dels Amics de la Bressola i professor de secundària i Víctor Cuerda, Mestre del CEIP Sant Blai d'Alacant. Presentà i moderà l'acte M. Antònia Font, Presidenta de la FOLC i membre de l'STEI, sindicat majoritari d'educació de les Illes Balears que també parlà de la situació de l'ús del català a l'ensenyament a les illes.

L'acte va començar amb unes paraules de suport als presos polítics i als exiliats a Brussel·les i en fer una breu referència al moment històric que vivim defensant el dret a votar, al diàleg, en contra de la violència policial, a favor de la democràcia, les llibertats fonamentals i l'estat de dret. El marc que necessita la llengua catalana per tenir un mínim de possibilitats de sobreviure.

La FOLC defensa un model d'escola en català que treballi per la integració ben entesa, aquella que permet conservar els seus orígens i formar part de la societat que l'acull, un sistema educatiu que garanteixi la cohesió social, no volem infants separats per raó de llengua, un sistema educatiu que treballi per la igualtat d'oportunitats on tots els infants i joves acabin els seus estudis sabent les dues llengües oficials. Volem una escola que els ajudi a entendre el món, que els ensenyi a participar-hi i que els motivi a treballar per fer un món millor per a tothom, vinguin d'on vinguin i parlin la llengua que parlin.

Defensam un model educatiu on la llengua catalana sigui llengua vehicular de l'ensenyament i de comunicació interna i externa que garanteixi l'aprenentatge de les dues llengües oficials i el coneixement d'una llengua estrangera per poder treballar així per la cohesió social i la igualtat d'oportunitats.

Llegiu-ne més...

Més articles...

Pàgina 1 de 21

Inici
Anterior
1