Avui matí, 21 de maig de 2009, els sindicats ens hem reunit amb la consellera per tractar la proposta de Pla de millora de l’ensenyament públic. Aquest pla l’hem demanat durant tot el curs. L’STEI-i feu una campanya durant el 1r trimestre entre els claustres dels centres públics per demanar més finançament de l’estat a la nostra comunitat, més pressupost per a educació i el pla de millora per a l’ensenyament públic. El 70% dels claustres de les illes s’adheriren a aquesta campanya i férem arribar aquests escrits a la consellera i al govern de les Illes Balears.
Finalment la conselleria ha assumit la necessitat d’elaboració d’aquest pla de millora i avui ens han presentat un esborrany de proposta on ja s’han inclòs una sèrie de demandes i reivindicacions que l’STEI-i havia fet. Aquest primer document encara és insuficient però ja és un punt de partida i un document base que ha de concretar totes les nostres demandes i que es negociarà a la Mesa Sectorial d’Educació.
Consideram positiu que ja s’hagin recollit a l’esborrany una sèrie de punts importants per a nosaltres com són les figures de les persones orientadores i el personal d’administració i serveis als centres de primària, el mapa escolar que també inclourà la formació professional, els centres d’adults i els de règim especial, la feina feta al barem dels interins substituts, l’ampliació de la percepció del complement de tutoria, el permís parcialment retribuït... Però encara falten coses.
Bàsicament l’STEI-i ha tornat a demanar:
L’administració ens ha respost que ens convocarà novament a una mesa sectorial on es duran els temes que s’han de resoldre abans del 30 de juny com és el model d’orientació, la dotació del personal d’administració serveis, la tutoria, etc. i la resta de temes es comprometen a tractar-los el setembre octubre del curs vinent (fons social, incorporació del complement autonòmic a les pagues dobles, etc.).
Finalment us informam de dues coses més:
Més informació
Biel Caldentey 667400635
M. Antònia Font 619783884
< Anterior | Següent > |
---|